Motoryzacja

 

Motoryzacja epoki PRL-u, dwuślady

Motoryzacja epoki PRL-u, dwuślady


 


 

Syrenka 105

 


 

Skoda Octavia

 


 

Moskwicz 400 (ros. Москвич 400) - radziecki samochód osobowy produkowany przez MZMA - Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MЗМA - Moskowskij Zawod Malolitrażnych Awtomobilej) w latach 1947 - 1954

Pierwszy egzemplarz tego modelu, który zapoczątkował istnienie marki Moskwicz, zjechał z taśmy produkcyjnej moskiewskiech zakładów 4 grudnia 1946 roku. Pod względem konstrukcyjnym radziecki pojazd był kopią niemieckiego Opla Kadetta K38. Karoseria była podobna do przedwojennego samochodu KIM 10 wytwarzanego przez MZMA.

 


 

Mikrus MR-300 – polski samochód osobowy o bardzo uproszczonej budowie produkowany w latach 1957-1960 przez WSK Mielec we współpracy z WSK Rzeszów. Wyprodukowano 1728 sztuk.

Mikrus MR 300” charakteryzował się wyjątkowo uproszczoną konstrukcją. Jego idea zawierała się we wzorze 4x4, czyli miał mieścić 4 osoby, ma 4-kołowe podwozie, masę własną 400 kg i spala 4 dm³/100 km. Auto napędzał dwusuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 296 cm³.

 


 

Motocykl SHL Gazela, Producent: KZWM - SHL Kielce , Lata produkcji: 1968-1970, Ilość egzemplarzy: 50 000.

 


 

Straż pożarna.

Na przełomie 1959/1960 roku wprowadzono do produkcji nowy model pod nazwą Star 25. Zasadniczą zmianą było zastąpienie dotychczasowego silnika nowym oznaczonym jako S-472.

Pojazd przeznaczony był do przewozu sześcioosobowej sekcji gaśniczej, a wyposażono go w motopompę, autopompę i zbiornik wody. Napędzał go silnik typu S-474 osiągający moc 77,2 kW przy 3000 obr/min.

 


 

FSO Warszawa, potocznie Warszawka, Garbuska – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO na Żeraniu w Warszawie na licencji ZSRR. Przez cały okres produkcji powstało 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w historii powojennej Polski. W oparciu o Warszawę skonstruowano samochody dostawcze: FSC Żuk, ZSD Nysa oraz FSR Tarpan. Następcą modelu został Polski Fiat 125p.

 


 

Skuter OSA. Osa M-50 (M-52).Jedyny skuter produkowany seryjnie w PRL.

W latach 1959 - 1965 WFM w Warszawie wyprodukowała ich ok. 25 tys.

 


Muzeum PRL-u. Trabant.

Trabant – samochód produkowany w latach 1957-1991 w fabryce VEB Sachsenring Automobilwerke w Zwickau, NRD.

 


 

 


 

Muzeum PRL-u, fiat 132

Fiat 132

 

[ do góry strony ]